2009-05-13 | 18:37:29

Dagens goda gärning

Kom precis in, jag och d gick en promenad runt trängen, jag gick samma runda imorse men jag orkade inte gå så långt så jag gick en runda till nu... Dagens goda gärning var att vi gick förbi två tjejer och när vi gick förbi så började hon gall skrika.
Jag förstod att det var för hon var rädd för doris, man ser på långt avstånd vilka personer som är rädda eller har fördommar.
Men idag bestämde jag mig för att inte bli arg och inte bara strunta i det. Jag vända mig om och sa till tjejerna, det bästa ni kan göra om ni möter en hund som ni är rädda för så ignorera dom istället. Jag såg att hon nämligen stirrade på doris när vi gick förbi och det är ju såklart doris blir nyfiken och självklart så känner hon av om någon är rädd eller tveksam på henne.
Och efter jag hade sagt det så började lektionen. Vi pratade ganska sålänge,dom ställde frågor och jag försökte svara så bra på allt som jag kunde. Det hela slutade med att båda två klappade doris och den tjejen som skrek när vi gick förbi fick sig en puss på kinden av doris:) Så nu är det 2 personer mindre som går runt och har felaktig information om rasen och förhoppningsvis kommer sprida det vidare så fler människor ser det vi amstaff ägare ser.
Det är människornas fel att dom fått ett dåligt rykte, så det är också upp till oss att ge tillbaka dom det rykte dom egentligen förtjänar. Det vill säga, världens underbaraste ras!

2 Kommentarer
steffy:

bra sagt! hihi

2009-05-13 | 21:31:00
Theres:

ååå vad dodo var liten där å pappaaaan....my good! Saknar dej å Dodo...pappan med så klart, men tror du verkligen han är pappan fortfarande???



puss min gosa, ring när du fått provsvaren! Puss

2009-05-13 | 22:14:55
URL: http://klossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: